Praktijk voor Voedings- en Beweegadvies

Wil je meer informatie?

Bel, mail en/of vraag een gratis en vrijblijvend kennismakingsgesprek aan!

info@willzvenlo.nl 06-46805511

"In Bedrijf"

Ook voor uw bedrijf kunnen wij u adviseren en helpen met het verlagen van het ziekteverzuim door uw werknemers bewust te maken van hun leefstijl.

Fit & Slank heeft voor op de werkvloer 4 modules van 60 minuten ontwikkeld over: voeding, beweging, gedrag/verleidingen en etiketten lezen, met als doel om kennis en bewustwording over te brengen op uw werknemers. Ook de reguliere cursus van 8 lessen van 45 minuten is een mogelijkheid. Hier ligt het accent op het ontwikkelen van een gezonde leefstijl met als doel een gezond lichaamsgewicht. Belangrijkste aspecten hierbij zijn gezonde voeding, beweging en verandering in gedrag en gewoontes. U zult versteld staan van de enorme energie en het enthousiasme van Fit & Slank, die met een knipoog uw medewerkers meeneemt in een nieuwe leefstijl, ook binnen uw bedrijf. 

Kijk voor meer info op www.fitenslank.nl/bedrijven of neem rechtstreeks contact op om de mogelijkheden te bespreken. 

          

   Aangesloten bij Beroepsvereniging Gewichtsconsulenten Nederland
      

 

Persoonlijke begeleiding

Voeding-coaching

Bij je eerste bezoek vindt een intake gesprek plaats, waarin o.a. wordt geïnformeerd naar je persoonlijke omstandigheden, gezinssamenstelling, beroep, motivatie en verwachtingen. Tevens worden je lengte, gewicht, tailleomvang, vetpercentage en spiermassa gemeten en word je gangbare eet- en beweegpatroon in kaart gebracht. Ook ontvang je het boek "Coach voor je vitale gewicht" en het werkboek van Fit & Slank. Het voedingsadvies bestaat overigens uit “gewoon” gezond eten en “normale” porties, waar je na de eerste afspraak gelijk mee aan de slag kunt en waarbij ook ruimte is voor een traktatie.

Tijdens de vervolgbezoeken bespreken we de voortgang; wat gaat goed en wat gaat minder goed. Je wordt gewogen en is er ruimte om vragen te stellen. In de loop van de begeleiding leer je bewuste keuzes te maken en zul je wellicht ervaren dat je meer mag eten dan je nu denkt. Je wordt al snel bewust van de valkuilen en leert hier ook mee omgaan. De frequentie van de vervolgbezoeken zijn geheel in overleg. Dit kan variëren van 1x per week tot 1x per maand.

Alles zal gebeuren in onderling overleg zodat de begeleiding zoveel mogelijk aansluit op jouw wensen.
Gun jezelf en je lichaam de tijd, zodat je geleidelijk afvalt, je streefgewicht bereikt en behoudt, zonder jojo-effect! 

Sportvoeding

Voor de fanatieke en recreatieve sporter kan het zeer nuttig zijn de voeding onder de loep te nemen. We kijken daarbij eerst naar je basisvoeding, hoe ziet je dagelijks eetpatroon eruit? Daarnaast gaan we kijken naar je bewegingspatroon en de specifieke behoefte aan extra voedingsstoffen die daarbij hoort, denk aan extra koolhydraten, drinken en misschien eiwitten. Supplementen kunnen in specifieke gevallen wel worden geadviseerd, maar worden niet verkocht. Mocht je als sporter ook nog graag wat kilo’s willen afvallen, dan ben je helemaal aan het goede adres.

                                        Sportvoeding

Beweging

Er bestaan vele vormen van bewegen en sporten. Een combinatie van cardio (wandelen, rennen, fietsen, zwemmen) en krachttraining geeft het meeste effect. Essentieel voor de motivatie is dat als je start met een beweegprogramma je daar plezier, ontspanning en voldoening aan beleeft. Je krijgt desgewenst een verantwoord beweeg- of sport(voedings)advies, afgestemd op jouw mogelijkheden en behoeften.

Krachttraining met kettlebells

Willz biedt ook krachttraining aan met kettlebells. Krachttraining met Kettlebells is een hele effectieve manier om je lichaamssamenstelling  te verbeteren. Een kettlebelltraining is kort en intensief en zet heel veel spieren tegelijkertijd aan het werk. Met slechts 2 à 3 keer per week 15 tot 20 minuten trainen kun je ervoor zorgen dat je spiermassa omhoog gaat, waardoor je meer vet gaat verbranden en veel strakker wordt. Het voordeel van trainen met de Kettlebell is dat je het makkelijk thuis kunt doen en dat het niet veel tijd en ruimte kost. Omdat het trainen met een gewicht wat je nog net kunt volhouden het meeste effect heeft, is het belangrijk om blessures te voorkomen, dat de oefeningen technisch goed worden uitgevoerd.

Willz biedt een individuele kettlebellcursus aan van 4 weken (1x per week ), waarin je alle oefeningen technisch goed leert uit te voeren. Je gaat thuis na les 1 al aan de slag met trainen en na 4 weken weet je precies hoe je de oefeningen goed uitvoert en hoe je variatie aan kunt brengen in de trainingen. Omdat het een individuele cursus is, kan dag en tijdstip op jouw wensen worden afgestemd. Informeer gerust naar de mogelijkheden.

                                                         Kettlebell